El dijous 28 de setembre va entrar en vigor la nova Llei estatal 7/2023 per a la protecció dels drets i benestar dels animals. Coneix les obligacions que tenen, des d'ara, els propietaris.
La normativa vol garantir un tracte ètic i responsable cap als animals, establint unes normes clares i sancions per a aquells actes que atemptin contra el seu benestar.
A continuació, podeu consultar les principals novetats:
Classificació de les mascotes
A més de gossos, gats i fures, també està permès tenir altres animals, sempre que no estiguin inclosos en el següent llistat:
Cures obligatòries
Pendent d’aplicació
Sancions establertes
Us recordem que els gossos, gats i fures han d'estar inscrits al Cens Municipal d'Animals de Companyia de l'Ajuntament de Sant Quintí de Mediona, i identificats amb microxip per facilitar-ne el control, seguretat i protecció. Més informació a l'apartat de Benestar Animal.