La Fundació Alícia presenta el receptari gastronòmic de Joan Amades a Sant Quintí

Dijous, 26 de març de 2015 a les 00:00
L’Ajuntament organitza una sessió participativa amb restauradors, comerciants, artesans i productors locals.

Dilluns 23 de març l’Ajuntament de Sant Quintí de Mediona va organitzar una sessió amb comerciants, restauradors, productors i artesans locals per presentar el projecte gastronòmic de Joan Amades que ha desenvolupat la Fundació Alícia per encàrrec del consistori quintinenc amb el suport de la Diputació de Barcelona.

A aquesta sessió hi van participar Ramon Riera, diputat-president de l'àrea de Turisme de la Diputació de Barcelona i alcalde del municipi veí de Torrelavit; Ramon Creixell, alcalde de Sant Quintí; Pol Pagès, 1r tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica de Sant Quintí, i Núria May, investigadora de la Fundació Alícia, que ha participat activament en el projecte.

Ramon Riera va explicar l'esforç que ha fet la Diputació per donar suport a aquest projecte i va valorar molt positivament les dinàmiques creades pel projecte del Camí del Riu, en què hi participen 5 municipis de la conca del Mediona-Bitlles, inclosos Sant Quintí i Torrelavit. Ramon Creixell va explicar els suports que té el projecte i la voluntat de l'Ajuntament de posar en valor tot el patrimoni de la vila. Per la seva banda, Pol Pagès va exposar la feina feta per l'Ajuntament en matèria de promoció econòmica i va avançar que en el proper mes es reobriran les grutes de les Deus i que el mercat setmanal dels dijous ja es farà els dissabtes per atraure més públic i fomentar la dinamització turística i comercial. Núria May va exposar el projecte treballat a partir de les obres de Joan Amades i que es plasma en un receptari de 16 receptes vinculades amb Sant Quintí i amb un pla de màrqueting per estimular el turisme al municipi en clau de gastronomia. El resultat és un receptari amb 16 receptes que es publicarà properament.

L’Ajuntament de Sant Quintí fa temps que treballa en la línia de creació de dinàmiques econòmiques relacionades amb la potenciació de la marca Sant Quintí i de vendre’s com a producte turístic. Amb l’objectiu de potenciar el turisme ha vinculat des d’aquests darrers anys la cultura (tan viva a Sant Quintí) i la natura (amb el màxim exponent de les Deus), amb l’objectiu de fer de Sant Quintí una vila atractiva per al visitant. Aquest projecte és, doncs, un pas més en aquest treball de potenciar la cultura i la natura, entenent el món gastronòmic tradicional de Sant Quintí i Joan Amades (molt vinculat a la vila del nord del Penedès) com a part important de la cultura local i com a element de promoció econòmica inapel·lable.

La jornada es va acabar amb el compromís de totes les parts d'aprofitar la II edició del Campus Joan Amades de Cultura Popular, que se celebra a Sant Quintí del 9 al 12 de juliol, per dur a terme la Quintinada, un esdeveniment popular que combinarà cultura popular amb el tast dels plats resumits al receptari de Joan Amades, folklorista del qual enguany se'n celebra el 125è aniversari del seu naixement.

Darrera actualització: 04.09.2020 | 12:12

Imatges