Identificació digital

L'idCAT Mòbil

L’idCAT Mòbil és un sistema d’autenticació i signatura electrònica per a realitzar tràmits en línia que, a diferència dels certificats digitals, no requereix instal·lar cap programari ni recordar cap contrasenya i, per tant, és molt més usable i pràctic. L’idCAT Mòbil es basa en l’enviament de contrasenyes d’un sol ús al telèfon mòbil en el moment que la persona realitza el tràmit telemàtic, de la mateixa forma que fa temps que ja fan moltes entitats financeres i xarxes socials. A més, permet identificar-se i signar a través de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador i les signatures electròniques produïdes tenen valor legal i són adients per a tràmits amb un nivell de seguretat mitjà d’acord a la normativa vigent.

Com funciona?
En cada gestió/tràmit que us demani la identificació i us motri l'opció IdCAT Mòbil haureu de triar-la i esperar a rebre un codi en el vostre telèfon mòbil, al que prèviament hautoreu autoritzat en el registre de les vostres dades de contacte. Aquest codi l'haureu d'intoduir per tal de verificar la vostra identitat.

Procés d’alta a l’idCAT Mòbil . Com em puc donar d’alta a l’idCAT Mòbil?
Qui vulgui tenir l’idCAT Mòbil s’ha de donar d’alta de forma simple i en menys d’un minut a través del  web . Qui ho prefereixim pot adreçar-se presencialment a les Oficines d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya, les Oficines de Gestió Empresarial i les Entitats de registre locals idCAT (Consell Comarcal de l'Alt Penedès). Aquest servei s’adreça únicament a persones físiques majors de 16 anys que hauran d’identificar-se amb un document oficial (DNI, NIE, passaport o permís de residència).


Els dos sistemes d’identificació davant l’Administració, idCAT Mòbil i l’idCAT Certificat, són independents i totalment compatibles entre sí. Per tant, si un usuari ja disposa d’un d’ells, no implica la modificació de les dades ni l’anul·lació del primer. Els ciutadans poden sol·licitar els dos serveis d’identificació i utilitzar-los segons el tipus de tràmit que necessiti fer.

Les dades que l’usuari lliura quan es dóna d’alta s’emmagatzemen al fitxer Seu electrònica de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, del qual n’és titular la Direcció General d’Atenció Ciutadana del Departament de la Presidència.


En l’alta al web, el ciutadà ha d’informar un conjunt de dades personals (data de naixement, número de DNI, codi de barres de la Tarja Sanitària del CatSalut, el telèfon mòbil i el correu electrònic). Les dades són comprovades a l’instant en un procés d’identificació i, si són correctes, l’alta es completa de forma immediata.


L’idCAT Mòbil ha estat impulsat i desenvolupat per la Generalitat de Catalunya (Direcció General d’Atenció Ciutadana i Direcció General de Modrnitació i Innovació de l’Administració), conjuntament amb el Consorci AOC. Es pot consultar més informació sobre el servei idCAT Mòbil al web de suport de l’idCAT Mòbil.

El certificat digital

Alguns dels tràmits que s’ofereixen dins el mòdul de tramitació municipal requereixen d’un sistema de autenticació, es a dir, que es verifiqui la identitat de la persona. que vol realitzar el tràmit. Aquesta identificació es fa mitjançant un certificat digital.
 

Aquest certificat et permetrà:

  • Realitzar tràmits i gestions que necessiten autenticació com, per exemple, una instància. D’aquesta manera, es garanteix que la validesa jurídica dels tràmits sigui la mateixa que en el tràmit presencial o en paper.
  • Consultar l’estat de les teves sol·licituds
  • Omplir els formularis amb les teves dades personals sense necessitat d’escriure-les tu mateix/a.
  • Qualsevol ciutadà/ana pot obtenir el seu certificat digital de forma gratuïta accedint a la pàgina web  www.idcat.net i omplint una sol·licitud. Posteriorment haurà de validar la seva identitat en una entitat de registre col·laboradora (Consell Comarcal de l'Alt Penedès).
  • Amb el certificat IdCAT també es poden realitzar tràmits per Internet amb altres administracions públiques, entre d’altres, la presentació de la declaració de la renda davant l’Agència Tributària o demanar un informe de la vida laboral a la Seguretat Social.

 

Si teniu ja un certificat digital segurament podreu fer-ho servir per fer tràmits amb nosaltres. Comproveu la llista de  certificats admesos per veure si el vostre certificat és compatible.

Darrera actualització: 07.07.2020 | 08:53
Darrera actualització: 07.07.2020 | 08:53